Bezpečné vozidlo je takové, které vás ochrání při vážné nehodě. Může se stát, že při „podobné“ nehodě přežije řidič starého „embéčka“, a nepřežije v nejnovějším SUV. Záleží totiž na slovíčku „podobné“ a také často na fámách, které se kolem tématu bezpečnosti automobilů šíří.
Karoserie
Pevnost a tuhost karoserie s propracovanými deformačními zónami jsou neskutečně krát testovány jak při počítačových analýzách, ve virtuální realitě i při crash testech na reálných vozech. Všechny vyspělé automobilky tak dodávají velice kvalitní vozy, které jsou z hlediska „železa“ v dnešní době velice bezpečné.
Historický vývoj v oblasti bezpečnosti automobilů si můžete přečíst na stránce Vývoj bezpečnosti automobilů.
Elektronika
Rozdíl je ale v elektronice. Nejnovější bezpečnostní prvky jsou nákladné, a levnější modely tudíž obsahují jen povinné ABS, ESP apod. Tyto vozy jsou pak méně bezpečné než ty, které tyto moderní systémy obsahují. Je to prosté; pokud řidiči pomůže elektronika „nenabourat“, tak se mu nic nestane.
Nejbezpečnější vozy v testech
Nejbezpečnější vůz nejde vybrat. Automobilky se maximálně snaží, aby zákazníkům dodávaly co nejlepší vozy, a bezpečnost hraje významnou roli při výběru vozu.
Srovnání lze udělat např. přes nárazové testy, které v Evropě provádí nezávislá organizace Euro NCAP. Před vstupem na evropský trh musí být touto společností testovány všechny vozy. Mají tím podrobné hodnocení, které lze vzájemně snadno porovnat.
Nejlepší vozy v daném roce a kategorii, stejně jako možnost porovnání, naleznete na jejich webu EuroNCAP.com
Nejbezpečnější automobily jsou ale ty, které nebourají. A to je na nás, řidičích. Více o bezpečné jízdě zde >>.